جزئیات مقاله
بک لینک ها (Backlinks)
4881
2

بک لینک ها (Backlinks)

  • سه شنبه 29 تیر 1395
  • ()
  • 10رأی

بک لینک (Backlink) چیست؟

یک "بک لینک" برای یک سایت لینکی است که از سایتی دیگر می گیرد.  بک لینکها تاثیر بسزایی در برجسته شدن یک وب سایت در نتایج موتورهای جستجو دارند. بهمین علت است که بک لینکها در بهبود رتبه بندی سئو وب سایتها بسیار مهم درنظر گرفته می شوند.  موتورهای جستجو از فاکتورهای مختلفی برای رتبه بندی وب سایتها در نتایج جستجوی خود استفاده می کنند. هرچند کسی دقیقا از اهمیتی که این موتورها به بک لینکها در زمان لیست کردن نتایج می دهند خبر ندارد، اما چیزی که ما قطعا از آن باخبریم این است که بک لینکها از اهمیت بسیاری برخوردارند.

بک لینکها بایتسی طبیعی باشند، یعنی یک وب سایت نباید بشکل ساختگی دست به تولید بک لینک برای خود کند. همیشه کیفیت لینکها بسیار مهمتر از تعداد آنهاست.

مثال: وب سایت A متعلق به یک رستوران است و یک بک لینک از وب سایت B که یک وب سایت یا بلاگ معتبر در زمینه غذا است می گیرد. این لینک یک بک لینک ارزشمند و طبیعی است که وب سایت A دریافت کرده است.

بدلیل اهمیت بک لینکها، روشهای اشتباه زیادی بوجود آمده که مالکان سایتها برای گرفتن بک لینک استفاده می کنند. بعضی از این روشها عبارتند از: خریداری بک لینک، شبکه های مبادله لینک، فروش بک لینکها و...  . بسیاری از این روشها توسط موتورهای جستجو توصیه نمی شوند. موتورهای جستجو معمولا ایندکس وبسایتهایی که مظنون به استفاده از چنین روشهایی باشند را حذف کرده و برای این وب سایتها جریمه در نظر می گیرند.

بک لینکها را بعنوان یک گفتگو میان وب سایتها در نظر بگیرد.

مثال: یک وبلاگ نویس به نام "جان دو" یک مقاله بسیار جالب در مورد یک رویداد ورزشی می نویسد. وبلاگ نویس دیگری به نام "سامانتا اسمیت" با مقاله جان دو مخالف است و مقاله ای درباره آن در یک مجله آنلاین می نویسد. او لینکی به مقاله جان می دهد تا خوانندگان مقاله اش بتوانند از هر دو دیدگاه اطلاع داشته باشند. مقاله جان یک بک لینک با ارزش کسب می کند.  از سویی دیگر، با محبوب شدن مقاله سامانتا، بسیاری وب سایتهای دیگر به آن مقاله لینک خواهند داد. وب سایت سامانتا بک لینکهای جدید زیادی خواهد گرفت. هرچند که جان تنها یک بک لینک برای مقاله اش دارد، اما ارزش بک لینکش با بک لینکهایی که مقاله سامانتا می گیرد افزایش پیدا خواهد کرد.

شبکه جهانی وب یا به اختصار وب، شبکه ای از صفحات وب است که با هایپرلینکها (hyperlinks) بهمدیگرمتصل شده اند. هر هایپرلینک به یک سند جدید باعث رشد کلی وب خواهد شد. در این میان موتورهای جستجوگر برای شما پیداکردن این صفحات را آسانتر می کنند. صفحه وبی که توسط صفحات بسیار زیاد دیگری لینک شده است، در میان صفحات با موضوع مشابه، با احترام و باارزش تر شناخته می شود. در مثال بالا مقاله جان از احترام بالایی بدلیل شروع کردن یک گفتگو و لینک شدن صفحات زیادی به یکدیگر برخوردار خواهد شد. بنابراین بک لینکها فقط نه به خاطر کسب احترام برای وب سایت بلکه بخاطر اهمیتشان برای موتورهای جستجو و سلامت کلی شبکه جهانی وب مهم هستند.

منابع

برگرفته از: http://www.wpbeginner.com

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید:
دیدگاه کاربران
  • کوتاه کننده لینک
  • جمعه 26 آبان 1396

با سپاس فراوان از وب سایت عالی و مطالب مفیدتون
موفق باشید کوتاه کننده لينک

  • سحر
  • پنج شنبه 30 فروردین 1397

سلام
می خواستم بدونم آموزش پیشرفته سئو هم آیا میدید؟

گروه مقالات
مقالات مرتبط
ارسال دیدگاه