جزئیات مقاله
10 نکته طلایی افزایش سرعت گوشی های اندروید
2931
0

10 نکته طلایی افزایش سرعت گوشی های اندروید

  • پنج شنبه 11 مرداد 1397
  • ()
  • 2رأی

آرشا پرداز– سرعت گوشی های اندرویدی بنا به دلایل مختلف ممکن است افت کند. در این مطلب 10 راهکار مهم برای افزایش سرعت گوشی ارائه شده است. همراه ما باشید.

نگران کند بودن گوشی اندرویدی خود نباشید. دستگاه شما خواه از زمان خرید کند بوده و یا به مرور زمان کند شده باشد، با رعایت برخی نکات می تواند مثل گذشته عمل کند. در ادامه راهنمای کامل افزایش سرعت گوشی در اختیار شما قرار می گیرد.

  • مشکل را شناسایی کنید.

اولین اقدامی که باید انجام دهید، پیدا کردن علت مشکل است؛ مشکل شما یک اپلیکیشن، چند اپلیکیشن و یا خود سیستم است؟

اپ Trepn Profiler در لحظه بار پردازنده در هسته های مختلف، حجم استفاده شده اینترنت خط و Wi-Fi و بسیاری موارد دیگر را به شما نشان می ‌دهد.

Trepn همچنین می ‌تواند پروفایل ‌های ویژه برنامه‌ها یا سیستم را تولید کند و شامل متدهای مختلفی برای نمایش داده ‌های انباشته شده است. شما همچنین می ‌توانید داده ‌های پروفایل خود را برای مشاهده و تجزیه و تحلیل آفلاین ذخیره کنید.

 

  • کمی فضای خالی ایجاد کنید.

عکس ‌هایی که گرفته اید و یا برنامه‌ هایی که نصب کرده اید، می ‌توانند روی گوشی شما تاثیر بگذارند. گوشی شما برای داشتن عملکردی مناسب، نیاز به میزان مناسبی فضای خالی دارد.

می ‌توانید در بخش Storage در تنظیمات، از میزان فضای خالی در گوشی خود مطلع شوید. یکی از آسان ‌ترین روش ها برای خالی کردن فضا، بستن برنامه‌ها و حذف کردن برنامه‌های غیرضروری است.

روش ‌های دیگری نیز برای افزودن فضای خالی وجود دارد. فایل ‌هایی که دانلود کرده اید احتمالا هنوز ذخیره هستند و می ‌توانند حذف شوند.

بسیاری از برنامه ‌هایی که نصب کرده ‌اید، از داده ‌های ذخیره شده (Data Caches) برای سرعت بخشی به عملیات ‌ها استفاده می ‌کنند. این موضوع در برخی موارد می ‌تواند موثر باشد. اما در صورتیکه شما فضای کمی داشته باشید، می ‌توا‌ند بازدهی را پایین بیاورد.

همچنین می ‌توانید هر برنامه ای را که از پیش نصب کرده‌ اید اما از آن استفاده نمی‌ کنید، غیرفعال کنید. در صورتی که شما اندروید خود را روت کرده باشید، در واقع می ‌توانید از این برنامه ها خلاص شوید، اما اگر این کار را نکرده باشید، می ‌توانید در قسمت App Properties این برنامه ‌ها را غیر فعال کنید تا از استفاده آن ‌ها از فضای گوشی خود جلوگیری کنید.

 

  • ویجت ‌ها را حذف کنید.

ویجت ‌ها سهم قابل توجهی از فضای گوشی را اشغال می ‌کنند. اگر ویجت هایی دارید که ضروری نیستند، آن ها را حذف کنید.

هیچ ضرری در داشتن تعدادی ویجت فعال وجود ندارد، اما اگر تعداد زیادی از آن ‌ها را در آن واحد اجرا کنید، سرعت گوشی پایین می آید. پس سعی کنید پراستفاده‌ ترین آنها را انتخاب کنید تا باعث افزایش سرعت گوشی خود شوید.

 

  • انیمیشن های غیرضروری و اضافی را حذف کنید.

بسته به نوع  لانچر اندروید که استفاده می ‌کنید، ممکن است با انیمیشن ها و یا جلوه ‌های ویژه مختلفی مواجه شوید. آن ‌ها ممکن است فوق العاده به نظر برسند اما می‌توانند باعث کاهش سرعت گوشی شما شوند.

در قسمت Launcher’s Settings، بررسی کنید که آیا می ‌توانید قسمت های غیرضروری را حذف کنید یا خیر. همچنین می توانید یک Speed Boost  به دست بیاورید.

 

  • برنامه ‌ها را ببندید و RAM را خالی کنید.

برنامه‌­هایی که چند کار را همزمان انجام می دهند، استفاده از ابزارهای مختلف را ساده می کنند، اما می توانند روی سرعت اجرا تاثیر بگذارند. شما می ‌توانید هر کدام از این برنامه‌ ها را که از آن استفاده نمی کنید، با استفاده از لیست برنامه ‌های در حال اجرا به سرعت ببندید؛ دکمه Home  را فشار داده و آن را نگه دارید و برنامه ‌هایی را که می ‌خواهید از آن ها خارج شوید، به سمت بیرون بکشید.

 

  • دستگاه خود را ریستارت کنید.

یک روش ساده و سریع برای افزایش سرعت دستگاه این است که آن را Restart کنید. این کار می تواند داده ‌های ذخیره شده را پاک کند، کارهای غیرضروری را متوقف کند و باعث شود گوشی شما دوباره به خوبی کار کند.

 

فقط دکمه Power را نگه دارید، گزینه Restart و سپس Ok را انتخاب کنید.

 

  • از به روز بودن دستگاه خود اطمینان حاصل کنید.

آیا به نوتیفیکیشن به روزرسانی دستگاه خود توجه می ‌کنید؟ به روزرسانی‌ های دستگاه همیشه برای ویژگی ‌های جدید نیست، در اکثر موارد حاوی رفع اشکالات و بهبودهای عملکردی است که می تواند به میزان قابل توجهی سرعت عمل دستگاه شما را افزایش دهد.

مطمئن شوید دستگاه شما همیشه با آخرین نسخه موجود به روز رسانی شده باشد. ممکن است همیشه برای یک دانلود پرحجم آماده نباشید، اما این موضوع را برای همیشه فراموش نکنید.

 

  • عمیق تر بررسی کنید.

شما می ‌توانید با رفتن به قسمت تنظیمات و سپس باتری، برنامه ‌هایی را که مقدار زیادی از باتری را مصرف می ‌کنند، شناسایی کنید.

همچنین می ‌توانید به میزان RAM استفاده شده در قسمت تنظیمات > برنامه ‌ها (یا مدیریت برنامه‌ ها) نظارت داشته باشید.

 

  • گوشی خود را روت کنید.

با دستگاه روت شده، آزادی بیشتری در نصب ROMهای پاک ‌کننده که می ‌توانند پردازنده را اورکلاک (Overclock) کنند، خواهید داشت و در نهایت شاهد افزایش سرعت گوشی خود خواهید بود.

به خاطر داشته باشید که این روش ها بدون ریسک نیستند. روت کردن دستگاه پروسه پیچیده ای است. بی دقتی در روند روت کردن گوشی می ‌تواند باعث خرابی سیستم عامل شود، اما مزایای این ‌کار بیش از ریسک ‌های آن است.

 

  • گوشی را به تنظیمات کارخانه برگردانید.

این آخرین راه ‌حلی است که باعث صرفه جویی زمانی می شود، اما باید توجه داشته باشید که با این اقدام، تقریبا همه ‌چیز از دست می رود. این کار موجب حذف بیت ‌های مبهم باقی ‌مانده در دستگاه و کدهای معیوبی می شود که باعث افت عملکرد دستگاه شده است.

در این روش، تمام اطلاعات خود را از دست می دهید؛ اما اگر از پیشنهادات دیگر خسته شده اید و هنوز از سرعت گوشی خود رضایت ندارید، ممکن است زمان اقدامات جدی‌تر رسیده باشد.

 

اول از همه شما باید یک نسخه پشتیبان (backup) تهیه کنید و سپس گوشی را به تنظیمات کارخانه برگردانید.

 

امیدواریم این نکات برای افزایش سرعت گوشی شما مفید بوده باشد.

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید:
دیدگاه کاربران
تاکنون دیدگاهی ثبت نشده است
گروه مقالات
مقالات مرتبط
ارسال دیدگاه